tisdag 2 augusti 2016

31/7-2/8
Söndag, stanna kvar i Kioto, mecka med kölsvinspumpen i lite över två timmar, den hade slutat fungera eller rättare sagt den gick hela tiden när den stod i automatik läge, jag trodde det var den inbyggda nivåbrytaren i den som var kass, men det visade sig att det var backventilen som satt på slangen som inte släppte genom vattnet, tror säkert jag dela den minst 4 gånger och fick det att fungera när jag provkörde i en spann med vatten, men så fort jag satte tillbaka den på sin plats sluta den fungera, så nu är det utan backventil, vilket innebär att vattnet i slangen rinner tillbaka till brunnen och då startar pumpen igen efter ca 2 min, så jag får köra den i manuellt läge, får försöka hitta en ny backventil. Var även över hos ett tyskt par i båten framför mig och drack en öl, dom hade tappat en del av sin köl, kölen var av typen vingköl och nu hade de tappat vingen på ena sidan, så dom var på väg till ett varv söder om Aten som skulle fixa det, deras stora oro var att det tog två månader trodde dom och då de hade två hundar så kunde dom inte bo i båten när den stod på land, frågan var nu var dom skulle bo. (dom bor i båten hela året))
Måndag, planen i dag var att bara ta sig rakt över till andra sidan, hade sett ut en eller två ankringsvikar där, men väl där, så var det inga fina vikar, låg en industri hamn där inne, men jag ankra i ena hörnet av den stora viken, var helt ensam där, tänkte det är ju inte ofta det händer så jag passar på, men efter att det börja lukta sopor och jag såg att det var fullt av skräp inne på stranden och mitt spotify sluta fungera, stod att jag var offline, men det skall ju fungera då också men den stod bara och tuggade, då bestämde jag mig för att gå vidare. Olyckligtvis så var det lite mera än fyra timmar till nästa ställe, så jag var framme först vid 20.30 tiden i Andikiron.
Tisdag. Nu är det varmt här har 38 grader på dagarna och på nätterna går det ner till ca 29 grader i båten, varmt. Jag har fått använda mig av mina kunskaper i termodynamik, om man för en luftström över en varm yta så ökar avkylningen. Den varma ytan är då jag och jag har en fläkt som står och blåser på mig hela natten och då känns det svalar.

Andikiron, är en lite by/stad som ligger längs in i en vik på fastlandssidan i korint gulfen, mestadels grekiska turister här och just nu ligger vi bara fyra segelbåtar här.

Längs kusten upp hit.

Kvällsbild på väg in i Andikiron viken

Solen på väg ner, är ganska disigt.

Bild tagit inne från staden Andikiron ut mot piren där jag ligger.

Är alldeles klart vatten här.

Här ligger jag vid fyren.

Jag är glad att jag har soltak över sittbrunnen, hade inte klarat mig utan det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar