lördag 5 september 2015

4-5/9
Dagen startade inte så bra, eller rättare sagt när jag skulle ge mig iväg på morgonen så startade inte motorn, var något elkontaktfel, tog mig en timme innan jag fick igång motorn, tror att det var en av sladdarna till startmotorn, får se här framöver om det händer igen, lite frustrerande när man vill iväg för man har en lång dag framför sig.
När jag väl fick igång den, så bar det av bort till macken, tänkte att jag fyller upp vatten och bränsle nu innan Grekland, så vet jag att jag har det.
Blev en lång dag var inte i hamn fören tiotiden på kvällen och på natten blev det inte mycket sovande, var 29 grader varmt i båten och så fanns här mygg, så jag gick upp kl 6 och gjorde den vanliga kollen på motorn mm.

Kl 7 kasta jag loss och styrde mot Grekland, har någon av småöarna norr om Korfu som mål i dag.

Gasplattform utanför Crotone.

Solen han gå ner innan jag var i hamn, vid 8 tiden släcker dom lampan här

Sista udden i Italien, Grekland nästa.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar