måndag 21 september 2015

14/9
I dag så börja jag röra mig norrut igen för att komma tillbaka till Italien.
Hade bestämt mig för att det fick bli ett besök på ön Nisoi Paxio och ankarviken vid staden Lakka.
Väl framme, så såg det tvärfullt ut i ankarviken, men jag hade tur och hitta en liten plats längst in i hörnan precis utanför byn, ännu en av dessa små mysiga vikar, med en liten mysig by.
15/9
En dag till med nordliga vinda, så jag bestämde mig för att stanna en natt till, finns så många mysiga ställen här i Grekland, vill knappt åka tillbaka till Italien och då jag ankrar för det mesta så, har bara haft två nätter i hamn här, kostar det nästan inga pengar, enda som kostar är besöken på tavernorna, vanligen så kostar en halv flaska vin och någon enkel rätt 12-13 euro och om jag bara tar en öl så kostar den vanligen 2,5 euro.
16/9
Dagens etapp blev till Agni som är en liten vik på ön Korfu.
Denna lilla vik har nästan ingen bebyggelse, förutom två tavernor i ena hörnan i andra hörnet så finns det en liten strand och några rev.
Väl framme blev det bad och lite snorkling inne vid reven.
17/9
I dag flyttade jag till viken intill så jag kunde få till en väderprognos, då planen är att försöka ta mig till Italien i morgon.
Kan vara lite jobbigt ibland att få till en internet uppkoppling som fungerar, vissa hoppar man bara in och ut på och då kan det vara svårt att ladda ner väderfiler.

Ankarviken på ön Nisoi Paxio.

Jag ligger längst bort vid det röda huset.

Soldriven katamaran.

Samma vik annan vy, jag räkna till strax under 70 båtar här, som ankrat.

En av de små gränderna i Lakka

Ankarevik Agni.

Reven är inne vid kanten och man kan skymta Tavernorna bortanför.

Vissa hus här ligger hela vägen ner till havet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar