måndag 28 september 2015

27-28/9
Två dagar av rengöring, tvättning och packning, har även satt på vintertältet över sittbrunnen.
Nu är det som skall fixas inför vinter klart.
Oljeläckaget på motorn tar jag till våren, har pratat med mekanikern här och vi är överens om vad som skall göras, reservdelar går att fixa här enligt han, inga problem och jag har de två packboxarna som jag tror det är, så det känns bra.
Har även meckat med vindgivaren som sluta fungera i Gibraltar, kom en kille med en bil som hade en lift med korg, så upp och ta ner den, tog 10 minuter, bra service, felet på den, var att den hade tappat kontakt med enheten här nere, så man fick trycka på en liten knapp inuti i själva givaren, så fick dom kontakt igen och det fungerade som vanligt, jag monterar tillbaka den i masttoppen till våren, ligger säkrar i båten.

Har även fått fixat till utombordare, den läckte bensin, mest troliga flottören som hängt sig, men jag kände att jag inte hade tid att stå och pilla isär den också, så jag bad Elio som har varvet om han kunde fixa en mekaniker som kunde titta på det och då även byta olja i den, dom hämta motorn i lördags eftermiddag och jag fick tillbaka den i dag, då hade han fixat förgasaren, bytt olja och tändstift och fixat till avstängningsknappen för bensinen som har varit kass länge, allt för 50 euro, inget att klaga på, får säga att dom har bra service här på varvet och Elio är en fixare, dessutom så är det billigt att ligga här i jämförelse till andra marinor i närheten.

Torkning av tvätt.

Vintertältet uppe, har även stuvat in livflotte och utombordare i sittbrunnen.

Håller på att städa och packa samtidigt.

Båtarna börjar packas in runt om nu.

Nu är det snart bara flaggan kvar att ta ned, sedan är allt färdigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar