onsdag 23 september 2015

22/9
Blev ingen flytta till varvet i dag.
Nu är jag ju i södra Italien och det kan vara lite si och så med när saker och ting sker, man har ingen brådska, blir det inte i dag så blir det väl i morgon eller någon annan dag är resonemanget, man får bara ha tålamod.
Fick fixa med lite annat, vädret har också blivit bättre i dag, har bara blåst en 7 m/s under dagen och nu i kväll så är det nästan vindstilla, men temperaturen har sjunket till ca 27 grader.
När jag var uppe i stan i dag och handla på den lokala torghandeln, så stod där ett 50 tal människor och diskuterade livligt och jag blev klart nyfiken på vad man diskuterade, det visade sig att en bit av byggnaden hade trillat ner för den var så gammal och dåligt underhållen, det var det man samtala om, och detta stod man och diskutera i säkert en timme, man måste bara älska deras sätt, här hände något och då stannar man och diskutera det, ingen brådska till något annat.
23/9
I dag kom en ny båt med upplockade flyktingar i medelhavet, så inget båtlyft i dag heller.
Har städat i förpiken och fixat med ankarkätting, ankarspel och rulle i dag, men nu börjar snart jobben som jag kan göra i sjön ta slut och jag måste hela tiden ändra i planeringen.

Hoppas nu på att komma upp i morgon. 

fick en ny båtgranne i går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar