lördag 26 september 2015

25-26/9
Två dagar av städning, båttvätt och måla i färg i småskavanker, det sliter hårt på båten i det salta vattnet här.
Ungefär halva båten är nu städad och segel mm är inpackade i ettan.
Det kommer och går folk här hela tiden här, från början när jag tog upp så var vi fem båtar som var bebodda, så att säga, fyra har åkt hem, men där har kommet två nya båtar i dag, så nu är vi tre.
Här finns en skeppskyrkogård en liten bit bort, dvs där ligger ett tiotal båtar på grund och jag undrade varför, om det var båtar som sjöräddningen hämtat eller något, då vissa ser ganska ok ut, men står då nu på grund.

Det visa sig vara flyktingbåtar som använts av människosmugglare, myndigheterna hade bogserat hit dom för skrotning och Elio, som har varvet berätta att dom har skrotat en hel del redan bla. en nyare 47 fot Jeanneau segelbåt och en 40 fot Bavaria segelbåt.

Meckande med utombordaren.

Har nu en båt bakom mig.

Så här får jag ta mig in till båten.

Ettan fullstuvad av segel mm.

Skeppskyrkogården.

En del båtar ser faktiskt ganska fina ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar