lördag 8 juli 2017

4-7/7
Tisdag. Händer inte mycket, har gjort några smågrejor på båten. Jag har skrivet en lista på saker som behövs göras och försökt fördela de så jag har något litet varje dag. I dag var jag även uppe på verkstaden och bad grabbarna sätta ut min motor på kajkanten vid båten, den kunde stå kvar där i verkstaden  om jag ville det sa dom, men vill jag ha ut den så skall dom så klart fixa det. I dag träffa jag Clas här på bryggan, vår ordförande i medelhavsseglarna. Han och hans fru, kom i går kväll. Dom hade sålt sin segelbåt i våras och nu köpt en hybrid motorbåt, som då även kan gå på el. det var färdigseglat nu tyckte dom, men gå på kanalerna och lite annat sånt kunde dom tänka sig.
På kvällen bjöd dom över så jag fick se deras nya båt. Jag berätta om mitt dilemma här och sa att man kanske skall ta upp det på medelhavsseglarna så kanske andra kan slippa hamna i samma situation.

Onsdag. I dag fick jag beskedet att det är problem med transporten pga. av viruset som drabbade massa företag runt om i världen i förra veckan. TNT som sköter transporten kan inte svara på var paketet/pallen är, deras datasystem fungerar inte som det skall, så det enda jag vet just nu är att den blev hämtad i fredags, men sedan kan man inte säga mer, den kan vara på väg, den kan också ligga på första omlastningslagret, man vet helt enkelt inte, tröttsamt, jag som hade hoppats på att den skulle komma i dag. Har skickat flera mail till leverantören och han har lovat om det inte löser sig inom dom närmsta dagarna skickar han en ny motor med något annat transportbolag, förutsatt att han kan få tillbaka den gamla snarast, då de han har kvar är reserverade av andra kunder, det är ju snällt och hjälpsamt, men det innebär också mest troliga att det inte kommer lösa sig denna vecka.

Torsdag.  Då dom inte har kört ut motorn som dom lovade fick jag gå upp dit igen i dag och be dom snällt igen köra ner motorn till kajen där jag ligger, javisst sa dom, vi gör det under dagen.
Hopplöst, jag tror dom försöker förhala allt nu bara, vet inte om dom vill ha pengar eller vad.
Fick några hemmagjorda fendrar av gummi av en tysk här, de flyter inte utan sjunker ner i vattnet, kan vara bra att ha i dom slussarna som fylls hela vägen upp till bredden.
På kvällen var här liveband i hamnen uppe utanför restaurangen, så det blev ett besök där.
Slutet på dagen, ingen ny motor och den gamla blev inte utkörd i dag heller.

Fredag, i dag fick jag ett mail från leverantören av motorn, i det stod det att i går så var motorn fortfarande kvar i England, men det börja rör på sig och i dag skulle den nog vara på väg, men ingen vet säkert. Skit, ännu en helg utan att komma iväg frustrerande och min gamla motor har dom inte kört ut ännu, är där varje dag och frågar om dom kan köra ner den till båten och dom säger ja, sedan händer inget, nu skiter jag i det för denna vecka, kan stå där till måndag.

Fortsättning följer.

Här ligger jag fortfarande, slussplanka monterad, fattas nu bara slussarna

På torsdagen var det liveband upp vid restaurangen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar