söndag 10 juli 2016

7-10/7
På torsdagen gick jag runt udden och upp till norra delen i viken, ligger rätt många stränder och campingar här längs kusten eller så är det så att man bara fricampar vid stränderna.
Ankra vid ön Nisis Dhiaporos här låg redan fyra båtar ankrade, ankrade på 5 m djup, är man inte van vid, brukar vara djupare vatten.
Fredagen, blev det snorkling och en bra bok.
Lördag, i dag så flytta jag mig i princip bara till nästa vik, till Örmos Dhilmitriaki, ankra i ena hörnet av viken, där jag har bäst skydd för sjö och vind, här ligger jag och en grekisk båt, också så är här en massa småbåtar som bara är här för dagen, finns en lite strand, några hus och tre husvagnar och två tält här, annars inget.
Söndagen, i dag snorkla jag lite vid reven, det är rätt trevligt att snorkla här, klart vatten har ca 5 m djup och jag ser botten och när man snorklar runt båten, så hänger den liksom bara fritt, nästan som i luften, då vattnet är så klart, sedan har vi alla småfiskarna som simmar nära en, så man nästan kan ta på dom, ja det är väl det jag gör på dagarna, så mycket annat blir det inte så här i värmen, försöker hålla mig i skuggan, badar några gånger om dagen för att svalka sig, tittar lite på båtarna som kommer och går, läser en bok, fixar lite käk, ja som sagt det händer det inte så mycket om dagarna.

Tror jag försöker ta mig till en hamn i morgon, var 10 dagar sedan sist, kan behövs nu.

Här rundar jag spetsen på halvön.

Här kan man se berget Athos

Ankareviken i Nisis Dhiaporos

Här ligger jag i Örmos Dhilmitriaki, man kan se den lilla stranden där inne

Samma vik, men lite öster över.

Så här ser det ut i inloppet till viken ligger en ö mitt i.

Solen på väg ner, kväll.

Vinden har lagt sig och skymningen kommer och svalkan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar