lördag 16 juli 2016

13-16/7
Onsdag, gick till Skopelos och Agnondas, som är den lilla viken på södersidan, stannade här till på fredagen. Här var ett bröllop på torsdagskvällen där brudparet kom in med båt och dom hade dukat med bord och utsmyckningar på den lilla bryggan inne vid restaurangen för brudparet.
Fredagen gick jag de 50 sjömilen in till Volos, hade ju bestämt mig för att detta var det bästa stället att fylla på allt på, börja med en vindstilla dag som sluta i en kuling, vinden tilltog efter hand under dagen och steg till sitt värsta ungefär samtidigt som jag kom in i hamnen, så väl i hamnen fanns det två alternativ, antingen ankra i hamnen eller lägga till vid macken, jag la till vid macken, snacka med Carlos och han sa att det var ok att ligga där över natten, då vinden inte avtog fören till midnatt så fanns det ingen anledning att ens försöka flytta båten, hade nog inte kunnat få ut den därifrån, då vinden tryckte på ganska bra.
Söndagen, skulle fixa lite med båten mm, så jag börja olja in bänkarna i sittbrunnen, sedan kom mackägaren och sa att jag inte fick ligga kvar där, fastän hans kompis Carlos sagt det var ok, trodde dom hade pratat med varandra, men,  så jag flytta till yttre piren, kändes inte att det var så mycket att diskutera, hade tankat vatten och diesel så jag var klar med det, resterande del av dagen blev två besök i affären, fylla på telefon kortet och tvätta lite. Har även hitta ett litet ställe där man kan handla billiga Gyros, så i kväll blir det till middag.

Är ganska varmt på nätterna här, i går kl 12 på natten hade jag 29 grader i båten, lite svårt att sova i den värmen. Så i morgon blir det ut till någon ankarevik igen.

Här går jag ut ur viken vid Port Koufo.



Här rundar jag östra sidan på Skopelos


Sydsidan på Skopelos, här kan man se hur grön ön är.

Här ligger jag vid kajen i Agnondas.

Solnedgång i Skopelos.

Skiathos, som jag passera på vägen in till Volos.

Volos, sett från där jag ligger på yttre pirarmen.


Tvättning i den lokala tvätten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar