onsdag 29 juni 2016

19-22/6
Söndagen blev en slappdag, litet besök i byn i övrigt bara bad och vila.
Måndagen satte jag av mot Volos, där familjen skall komma på tisdagen, tog cirka fyra timmar dit, väl där hitta jag först ingen plats där jag tänkte mig, men jag hade den turen att där stod en kille på land och vinkade att jag skulle komma dit och lägga mig där han stod, när jag hade förtöjt pratade jag med honom, han presentera sig som Carlos och var engelsman, med ursprung från Nordirland, han sa att han var hippie och hade varit här i 11 år han bodde på en båt som han fått låna gratis, de sju platserna som var där jag låg förtöjd, hade han fått tilldelat sig i år för att sköta, han tog inget betalt för att man låg där, men han tog gärna lite dricks i stället, gissar det är ett sätt att kringgå att han har någon inkomst av det, han sa även att om jag behöver något, som vatten, diesel, reparation, taxi, ja vad som så kunde han fixa det, så skall ni hit så är Carlos mannen att kontakta.

På tisdagen kom familjen med busen från Aten, dom hade haft några varma dagar i Aten och det var inte mycket bättre här, här är ca 35 grader varmt nu, i övrigt gick tisdagen åt till att proviantera det sista och installera alla i båten, på kvällen blev det restaurang besök.


Här vänder jag in i Gulf of Volos

Förtöjd vid kajen i Volos och i väntan på familjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar