söndag 17 maj 2015

Söndag 17/5.
Familjen åkte hem i går, så nu är jag ensam på båten tills Micke kommer den 30 maj.
Känns lite konstigt att helt plötsligt är det tomt, bara jag kvar.
Jag ligger fortfarande stilla i Delzijl, den nya vattenpumpen som skulle kommet i fredags, var felmärkt från leverantören här i Holland, så den hade inte gått iväg i onsdags, nytt försök gjordes i fredags, men då kunde inte UPS leverera på lördagen, så den skickades med posten i fredags, så, det nya budet är att den skall komma i morgon måndag, håller tummarna för det, börjar bli tråkigt att bara ligga här och vänta, när man vill vidare, blev ju inget kanalfarande för familjen heller som jag hade lovat.

Jag hade även planerat att vara ute ur Holland nästa helg, ser svårt ut nu, tänk att det tar längre tid att få hit en ny vattenpump än det tog för att fixa oljeläckan i backslaget som är ett större jobb, där då även nya packningar beställdes.
Söndagen fick bli städdag eller kanske skall säga sorteringsdag, har städat och sorterat i lådor, slängt sådant som bara har legat i båten flera år och mest troliga inte kommer att komma till någon nytta.

Lunch.

Töserna.

Ja, vi är ju i Holland.

Gruppfoto innan hemfärd.


1 kommentar: