fredag 22 maj 2015

Fredagen.
Började dagen med att proviantera så det var gjort, där efter åkte jag över till andra sidan, dvs. centrumsidan, hamnen Sixhaven ligger på andra sidan den stora kanalen som delar Amsterdam, men här går båtar fram och tillbaka dygnet runt och det är gratis att åka dom.
Det viktigaste och det första jag gjorde var att ta reda på att nattkonvojerna går i natt och när jag måste vara där.
Svaret var att senast kl 23.00 bör jag vara där, men det var ok att komma innan och slussa in och lägga mig i kanalen tills det blir dags, vilken tid detta då blir visste han inte, rapport om detta kommer.

Där efter tog jag en lite sightseeing runt i Amsterdam, gata upp och gata ner över broar, ja runt i centrum helt enkelt, det som där är mycket av i Amsterdam är kanaler, broar och cyklar, Holländarna är ett cyklande folk så det cyklades hej vilt över allt och dom har bra fart också.
Men nu måste jag sluta för i dag skall flytta båten till andra sidan.

Båtarna över kanalen, ni kan se hamnen i bakgrunden, där alla masterna är.

Typisk gata/kanal i Amsterdam.

En till


Anne Franks hus, till min Stora tös som ville hit, men missade det pga. motorproblemen.

Ja det fick bli ett besök på en Coffeshop, nu när man är här, det blev en öl där.

sjökort på kanalerna de sista dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar