torsdag 26 maj 2016

25-26/5
Så kom då den efterlängtade motorn, nymålad i Ferrari röd färg.
Den blev inlyft efter lunch, uppstod dock lite problem när jag skulle koppla ihop alla kablarna, alla var nu röda efter målningen, jag var klar vid sjutiden på kvällen, höll även på med några saker till samtidigt men tog några fler timmar än jag tänkte mig.
På torsdagen blev det sjösättning och provkörning av motorn, allt verka fungera som det skulle, så vid lunch körde jag över till marinan, för att fixa dom sista grejorna innan det var dags för att sätta kurs mot Grekland.
När jag kom bort i marinan hitta jag ett läckage på genomföringen till djupgivare, vattnet sippra in lite vid kanten på givaren, hoppades ett tag på att det kanske skulle täta sig själv med inte, så jag kontakta Elio och sa att jag måste upp igen för att fixa läckaget, kändes tung nu när jag äntligen var i sjön, men han sa att det finns några dykare här som säkert kan fixa det, jag skickar dit dom till dig, två killar dök upp och sa, japp vi kan fixa det, har en massa som vi lägger på, på insidan sedan är det klart, sagt och gjort 80 euro kosta det, men det är ju ändå billigare än lyfta upp båten igen och dessutom behöva stanna här två dagar till.
Nu fyra timmar senare har läckaget slutat och enligt killen som utförde det så är det färdighärdat i morgon.
Har även provianterat det sista i dag, fixat motorolja, oljefilter mm.

Så i morgon bär det av mot Grekland, äntligen, det har även börjat bli rejält varmare här nu så det skall bli skönt att vara ute på havet i morgon och förhoppningsvis i Grekland i övermorgon.

Den nymålade Ferrari röda motorn.

Installerad och färdig.

Här kommer Trucken för att lyfta i båten, man flyttade tre båtar dagen innan för att kunna kom in till mig.

Trångt om platsen.

Nu är det nära.

Sjösatt och klar.

Första lilla turen på havet i strålande solsken.

Här kan man skymta läckan vid den svarta genomföringen, strax under den gröna slangen.

Här är massan som dom täta läckaget med.

På onsdagen så var det jag som lagade mat Pasta, med Mikael översyn förstås.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar