tisdag 24 maj 2016

22-24/5
Både söndag och måndag blev det matlagningskurs hos min italienske kompis Mikael, han lärde ut sina recept på pasta carbornara original och pasta med tomatsås från grunden med färska tomater, mycket trevligt och man måste säga att italienarna lagar mat med kärlek, mycket om små detaljer som gör skillnaden, får hoppas att jag kommer ihåg allt.

I övrigt så är det nu bottenmålat och de flesta små detaljerna fixade och dingen är uppblåst.

Nu fattas bara motorn, har blivit lovad den ett antal gånger nu, i morgon kommer den, nä, men i morgon, hela tiden något i mellan, i dag kom Elio med en bild på motorn i telefonen och sa att Nu är den färdig, jag sa ge mig telefonen så kan jag sätta den i motorrummet så länge, kan ju säga att man har vant sig att det fungerar lite så här, men jag har nog även lite tur också att ha en italienare som kompis, för han ringer med jämna mellanrum och frågar när är motorn färdig.

Funderar på att förvara fendrar vid masten i stället för vid sidan.

Bottenmålad och färdig.


Dingen uppblåst.

Så här prickig var jag efter 4 timmars bottenmålning.

Pasta med tomatsås.

Pasta Carbornara, så som originalet är.

Lite bröd, ost och skinka mm efter.

Blir ett besök då och då på lokala Caféet.

I dag kom en båt med uppfiskade flyktingar in i hamnen.

Lite över ett kilo tomater och en knippe basilika, 2, 5 euro

1 kommentar:

  1. Ser fram emot att smaka din Carbonara, givetvis med ett gott vin till! // Marcus

    SvaraRadera