söndag 8 maj 2016

6/5 Fredag, i dag så tog vi ut motorn, kom en lastbil med en liten mobilkran på, bilen ställdes på utsidan och sedan skicka dom in bommen mellan förstag och master och motorn lyftes upp och ut, utanför området och i väg med bil, hoppas att jag får se den snart igen.
Vi hade en diskussion om hur lång tid det skulle ta, dom sa ca 2 veckor, jag pruta ner det till 7- 10 dagar, får se om det blir så.
Fredag kväll drack jag en öl med båtgrannen som är italienare och grabbarna här på varvet, fick då veta att det finns en affär här där man kan köpa vin i så kallat ”lös vikt” min båt granne har bil så vi skall ta oss dit, funderar på hur mycket jag kan bunkra i båten.
I övrigt, jobben med båten fortsätter, vi är ett 10 tal med skiftande nationalitet som bor här i båtarna på land just nu, människor kommer och går lite ju efter hand som man är färdig och sjösätter.

Det man heller inte kan förundras över hur det går till med sjösättning och upptagning här, man plockar ut båtar långt innan bland dom andra båtarna genom att flytta runt båtarna eller lyfta dom över dom andra och dom har bara en mobilkran med fast bom, så dom kan inte svänga runt den, om ni titta lite på Google Earth, så kan ni se lite hur båtarna står här, då får ni en bild av hur tätt dom står.

Lite om vädret, dom första dagarna regna det lite men nu är det ca 25 grader på dagen och sol.

Här lyfts motorn upp ur båten.

Ute.

I väg mellan båtarna.

Mellan förstag och master.

Nästan ute.

Ute!

Här plockar dom ute en segelbåt.

Daphne, kommer ni ihåg båten som låg bakom, den lyfte dom över dom andra..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar