torsdag 5 maj 2016

Nu är jag här i båten igen!
Jag börja min resa den måndagen den 2/5 med flyg till Rom, där hade jag bokat ett hotell  för en natt precis vid stationen.
På kvällen blev det en operakonsert där dom framförde lite olika sånger från en del kända operor, helt klart trevligt.
Tisdagen den 3/5 så tog jag tåget från Roma Termini till Lemenzia, där byta jag till lokaltåget som tog mig över bergen och till Catanzaro Lido, där jag fick byta igen för att komma till Crotone.
Väl i Crotone så skulle jag fixa en taxi, jag hade telefonnumret till taxi killen som körde mig sist, men det tog tre telefonsamtal innan jag lyckades förklara var jag var, på italienska, han pratar ingen engelska, så nästa gång skall jag vara mera förberedd på vad jag skall säga.

Väl vid båten så var det bara till att få igång allt igen, så onsdagen gick åt att fixa så jag kan bo i båten igen, mat, vatten mm, hade även ett snack med Elio, han som har varvet och hans mekanikern om motorn, det blev bestämt att på fredag tar vi ut motorn ur båten och förhoppningsvis så behöver han bara en vecka på sig, har haft lite funderingar hit och dit om jag skall ta ut den eller inte, men om jag nu har chansen att fixa till oljeläckaget och byta ventiltätningarna i toppen på ett bra ställe, så är det lika bra att göra det, jag är ju ganska beroende av att motorn fungerar som den skall.

Torsdagen gick åt att tvätta av båten och bättra i lite färg här och var.

Jag har startat tracken och om man väljer Satellit läget där så kan man se varvet som jag ligger på, är ingen ny bild, men där finns en båt med grönt kapell, är som sagt inte min men jag ligger ungefär strax framför den.

Hotellrummet till höger och frukostmatsalen rakt fram.

Operakonserten.

Tåget från Rom var ganska fullt, så alla resväskor fick inte plats i kupéerna.

Tågbyte i Catanzaro Lido

Sista lokaltåget till Crotone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar