lördag 21 maj 2016

17-21/5
Tyvärr så blev det ingen motor på fredagen som jag hade hoppats på, men i dag, lördag, fick jag det glädjande beskedet att den var färdig, så på måndag kommer den hit och förhoppningsvis då också i båten.
I övrigt i veckan så har det varit lite båtfix, lite proviantering och lite socialt liv med båtgrannarna.
I torsdags så var jag och min italienska båtgranne Mikael ner och hälsa på Pivå, hans segelkompis som kom hit med sin segelbåt, blev en middag i hans båt, pasta alla Italien, rödvin och lite Grappa efteråt.
Fredagen regna det mest hela dagen och jag lyckades få nackspärr, kunde knappt röra mig utan det kändes som någon högg mig i nacken med en kniv, på lördagen var det lite bättre och till min stora lycka så visade det sig att det frun på den holländska båten här vi sidan om  hade varit idrottsmassör, så det blev en nackmassage sittande på en pall nedan för båten, känns klart bättre nu.

En del av provianteringen inför sommaren.

Lite mera proviantering.

Duschen i sittbrunnen installerad och klar och provad.

Brukar bli kvällsmat i sittbrunnen.

Här köpte vi vinet i lösvikt.

Fyllning av bag in box vin.

Montage av vindgivare.

Middag med Italienska kompisar.

På fredagen var det så kalt och ruggigt att jag fick tända fotogenlampan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar