lördag 11 juli 2015

9/7
Vi startade strax efter sju, med Torrevieja som mål för dagen, när vi kom ut så fick vi vind, men tyvärr mitt i näsan, det blåste 7-8 m/s och vi fick stånga oss mot vinden tills vi hade rundat udden, då fick vi en fin östlig vind och vi kunde angöra hamnen vi 16 tiden.
I dag så mönstra Micke av efter 6 veckor och ca 2 000 sjömil, trevligt att ha haft dig med på en del av denna resa, hade inte gått på utsidan om inte du följt med, så tack, helt klart en upplevelse.
10/7
I går så upptäckte jag ett dieselläckage efter vi tankat och upptäckte även att där stod lite vatten i ett av facken i, kölsvinet, så i dag så är det dieselläckage sökning och försöka reda ut varför där har stått vatten i ett av facken, behöver även ta tag i lite andra små grejor, saker och ting har en tendens att gå sönder efter hand när man långseglare, det är väl som dom säger, att det är inte frågan om, utan när det går sönder.
Bland annat så har Kontrollen till bogpropellern nu helt lagt av, men jag har kontaktat JF Marin och de ställer upp med jätte fin service och fixar fram en ny, som då min supersnälla fru kör och hämtar och tar med ner till mig när tills när vi träffas i Italien i slutet på månaden. Vindmätaren har också slutat fungera, måste vara givaren i masttoppen, trådlös, men det är inte lätta att komma upp dit, här nere finns inga mastkranar som vi har hemma, så det får väl vara så tills jag kan komma upp dit, skulle även behöva fixa med wifi antennen som inte heller fungera inte.

I morgon bär det av vidare norrut, får se var, har inte bestämt det ännu, men jag skall passera en gammal pirat ö, här utanför kusten i morgon.

Kusten utanför  Cartagena

Här rundar vi udden.

Fiskeodlingar till havs.

Micke mönstrar av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar