fredag 17 juli 2015

14/7
Stannade en dag till fick inte till motivationen till att segla vidare, kändes som jag bara behövde vara en dag. Hamnen i Valencia, där jag ligger är ganska ny, tror att man byggde den i samband med att man höll Amerikas cup här 2007, man kan fortfarande se dom gamla bryggorna för de båtarna, finns även en liten utställningshall om det.
15-17/7
Har seglat på några dagar nu, ganska långa dagar 10-12 timmar per dag och nu är jag i Barcelona.
De sista två hamnarna, är inte så mycket att berätta om, den första trodde jag att jag skulle kunna ankra innanför pirarmarna, stod så i pilotbeskrivningen, men det gick inte, så det var bara till att göra fast i bryggan och betala hamnavgiften på 31 Euro, hamn nr 2, liten hamn jag var nog ända gästbåten och jag var nog även den största båten i hamnen, här ville dom ha 50 euro för en natt, försökte pruta, men ingen framgång, så dyraste hamnen hitintills.

Tänkte ligga stilla i morgon och åka in till stan och titta.

Hur många hus kan man få in på en liten klippa.

Barcelonas flygplats.

Här ligger fraktbåtarna ankrade utanför Barcelonas hamn.

Stadsvy från havet sett.

Kappsegling i dag med gamla båtar. 

Hel flock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar