måndag 12 september 2016

6-8/9
Tisdag. I dag kom åskovädret in tidigt på morgonen, jag vaknade vid femtiden av att vinden öka och vid sextiden öppna himlen sig. Det blev omväxlande sol och regn under dagen, på eftermiddagen träffa jag de två par som jag träffat tidigare i Missolonghi så Mats och jag var över och drack en öl i den ena båten lite senare på eftermiddagen, vi bestämde även att träffas allihop på kvällen för drink i restaurangen som låg vid deras båtar.
Mats och Anna-Lena bjöd på kvällsmat på kvällen, fiskgratäng blev det, jag fixa lite förrätt, där efter gick vi till restaurangen och träffa resten av gänget, vi avsluta med att se fotbollsmatchen mellan Sverige och Holland
Onsdag. Regna på natten men dagen blev ganska ok, lite molnigt men inte mycket regn under dagen, Åke kom över på kvällen och vi gick alla tillsammans ner till restaurangen för kvällsdrinken, där träffa vi övriga gänget, vi blev totalt åtta svenska denna kväll.

Torsdagen. Dom hade lovat åskoväder även i dag, så jag hade bestämt mig för att stanna en dag till, det skulle inte vara så mycket vind enligt prognosen, men oj vad dom hade fel, det blåste 45 knop under dagen, blev fullständig kaus längs stadskajen, flera av båtarnas ankare höll inte i den hårda blåsten och vågorna som blev. En stor segelbåt försökte gå ut men det slutade med att han la sig utanpå tre andra båtar och blev liggande där och kom inte därifrån, flera andar körde för fullt med sina motorerna för att inte slå i aktern i kajen. På kvällen klarna det upp och vinden hade lagt sig, så alla vi svenskar träffades på restaurangen för en sista drink kväll innan vi skulle vidare på vart sitt håll.

Här ligger vi i hamnen i Preveza.

Regn och åska och blixtrar.

Mats och Anna-Lenas båt.

Så här såg himlen ut på onsdagen.

Stadskajen, regn och blåst.

Här sitter vi hela gänget på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar